+420 604 628 269,   info@cviceniblansko.cz

Následuje: Dnes žádné plánované lekce

Články

Zpět na články
  • Vložil Radka Jelínková

JAK ZBAVIT DĚTI ŠPEKŮ A DONUTIT JE K POHYBU?

Pokaždé když se rozhlídnu kolem sebe, nepřestává mě udivovat kolik obézních děti kolem nás běhá, no spíše pomalu jde. V době, kdy jsem chodila do školy, byl ve třídě vždy maximálně jeden tlouštík, který byl pro ostatní děti bohužel terčem k útoku. Dnes se karta tak trochu obrátila. Obézních a tedy NEMOCNÝCH dětí je čím dál tím více. Pojďme to společně změnit!!!


Možná jste to i vy – RODIČE – kteří nesouhlasí s tím, aby vaše dítě sedělo dlouhé hodiny u mobilu, tabletu a počítače a pomalu tloustlo. Jen možná nevíte jak na to. Jak to jen udělat aby i tu vaši ratolest bavil nějaký sport, pohyb, cokoliv bez virtuální reality.


Mám pro vás pár malých tipů, co můžete pro sebe a své děti udělat i vy :)


1.    JDĚTE PŘIKLADEM 
Jste ten typ rodiče, který doběhne domů z práce a je tak unavený, že doběhne ke gauči, zapne televizi a nehybně sedí a nepřítomně „čumí na bednu či do mobilu“? Možná vaše dítě jen dělá to co vy :) Jak z toho ven? Zvolte aktivní relax po práci! Vyražte hledat kešku, jděte se projít do parku, do lesa, vytáhněte kola, jděte si na hřiště zakopat s míčem, zaplavat do nejbližšího rybníku, vyrazte na workoutové hřiště, prostě najděte aktivitu, která vás i vaše dítko bude bavit. Možná jste dětem přidělily čas, který mohou u médií strávit, přidělte ho i sobě!!


2.    VYHNĚTE SE „JUNK FOOD“
Volíte k jídlu často párky, pizzy, kupované polotovary, hranolky z trouby, kupované plněné bagety a sendviče, plněné záviny, koblihy a k tomu máte doma ještě několik balení slazených limonád? Pokud chcete mít zdravé dítě, změňte to!! Zapojte děti do přípravy pokrmů a společně najděte zdravé varianty výborných jídel. Volte kvalitní libové maso, kvalitní zeleninu, ovoce, rostlinné tuky, kvalitní sacharidy. Na pití volte nejlépe vodu, případně vodu ochuťte ovocem, mátou, domácím sirupem. VYHNĚTĚ SE ZPRACOVANÝM POTRAVINÁM A SLADKÝM NÁPOJŮM CO NEJVĚTŠÍM OBLOUKEM!!


3.    UDĚLEJTE SI VLASTNÍ VÝZVU
Zkuste si udělat domácí pohybovou výzvu a zapojte do ní celou rodinu. 

  • Můžete si zvolit např., že po dobu 1 měsíce uděláte každý den 100 dřepů. Můžete je dělat všichni společně a motivovat se navzájem. 
  • Můžete společně ujít 5 km a na procházce si dát závody na 100 metrů. 
  • Udělejte si doma či na zahradě OPIČÍ DRÁHU, kterou každý den na čas zdoláte. 

Zvolte každý měsíc nějakou novou aktivitu, která vás bude bavit a na konci měsíce se odměňte za její splnění. Výletem, kinem, zábavním parkem, čímkoliv co Vás baví :)  Doporučuji motivační kalendář, kde budete zapisovat výsledky a splnění vaší domácí rodinné výzvy.


Věřím, že vás to společně bude bavit, zbavíte se tuků, potrénujete kondici a zlepšíte rodinné vztahy :)