+420 604 628 269,   info@cviceniblansko.cz

Následuje: Dnes žádné plánované lekce

Články

Zpět na články
  • Vložil Radka Jelínková

OMEGA-3 - POMOCNÍK SE ZÁNĚTY A REGENERACÍ

Omega-3 mastné kyseliny jsou esenciální mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro lidské zdraví. Bohužel naše tělo si je nedokáže vytvořit samo a je proto závislé na tom kolik mu jich poskytneme stravou. Omega-3 jsou klíčové pro správnou činnost mozku, pro správný růst a regeneraci, mají protizánětlivé účinky a mohou snižovat riziko vzniku chronických chorob, jako jsou artritidy a zhoubné nádory. Velmi důležité jsou pro paměť a výkonnost mozku.


POTRAVINY BOHATÉ NA OMEGA-3

  • TUČNÉ RYBY – losos, tuňák, halibut, sardinky, makrely;
  • OŘECHY – především vlašské;
  • VEJCE – z domácího chovu;
  • SEMÍNKA – chia, konopná, lněná;
  • MOŘSKÉ ŘASY;
  • ŘEPKOVÝ OLEJ

PŘÍZNAKY NEDOSTATKU OMEGA-3
Únava, špatná paměť, suchá kůže, srdeční problémy, změny nálady, deprese, vetší riziko zánětlivých onemocnění


DOSTATEK A SPRÁVNÝ POMĚR OMEGA-3 pomáhá při:

  • Vysoké hladině cholesterolu a triacylglycerolů
  • Vysokém krevním tlaku
  • Srdečních chorobách
  • Cukrovce
  • Alergiích
  • Revmatoidní artritidě (RA)
  • Makulární degeneraci sítnice
  • Karcinomu tlustého střeva, prsu, leukémiI

OMEGA-3 ZKRACUJÍ PRŮBĚH ZÁNĚTLIVÝCH OMENOCNĚNÍ. Je velmi důležité dbát na rovnováhu mezi OMEGA-6 a OMEGA-3, protože tyto dvě lásky působí do jisté míry opačně. Omega-6 mohou zánětlivé procesy podporovat, mohou zapříčiňovat kardiovaskulární problémy, některé autoimunitní poruchy, atd. Současná strava obsahuje poměr OMEGA 6 vůči OMEGA 3 ZHRUBA 15:1, IDEÁLNÍ POMĚR JE ALE 2:1. Proto je velmi důležité do stravy zařadit potraviny bohaté na OMEGA-3,případně volit jejich suplementaci.


Pokud Vás více zajímá výše zmíněná problematika v souvislosti s COVID-19 doporučuji se podívat na stránky STÁTNÍHO ZDRAVOTNÍHO ÚSTAVU, který se tímto momentálně hodně zaobírá. Odkaz: http://www.szu.cz/tema/bezpecnost-potravin/omega-3-a-zdravi